WARMING DETAILS






Foto & Styling: Daniella Witte

Med en inspiration från den rådande stormen vill jag som kontrast visa er ett par enkla detaljer som värmer till det lite extra nu när det på riktigt blir höst och t.om vinter på sina ställen.
Det är det gråmelerade marockanska överkastet ( går också att använda som matta) som är vävt i ruggad bomull med inslag av ull vilket gör det kraftigt och så där värmande som man vill åt. Tofsarna tycker jag ger en extra mysig känsla utan att på något sätt göra det pråligt. Skillnad på tofs och tofs, eller hur? 
Sen är det inget nytt att ljusslingan är ett väl beprövat sätt att göra det stämningsfullt och mysigt. Den här är en riktig kvalitetsvariant från House doctor, med ledljus som brinner lääänge och som med sina kraftiga "pappersflingor" glöder i det behagligaste ljus.

Överkastet och ljusslingan finns i min shop under eftermiddagen! nu i endast ett fåtal exemplar. Och HÄR hittar du dem!

Värme till er från mig! /Daniella



3 kommentarer:

P sa...

Riktigt ruggigt ute idag...fast nu skiner solen plötsligt!? Verkligen märkligt väder! Mysfaktor på högsta nivå i dina fina bilder! Ljusslingan har jag...men hittar ingen riktigt fin plats åt den i vårt hem. Kommer nog det med...

Fin måndag kväll till dig!
Kram Petra

Sari sa...

I just found your blog and it's beautiful here. I really like these images above. Have a nice Monday!

ExPIAtriate sa...

Underbart overkast och vad fint det blir med ljusslinga, gor stor skillnad! Hoppas ni har blivit forskonade fran den varsta stormen!

Halsningar fran Dubai